Leden 2016

TR III - Videonávod

3. ledna 2016 v 18:46 | Natalii
Video návod pro druhý díl z Tomb Raider série. Videa nejsou moje, zdroj dám na konec článku.

Indie ( Poblíž řeky Ganga )
Jungle

Tomb Raider III - Návod 2

3. ledna 2016 v 18:26 | Natalii

NEVADA DESERT

Rozhlédněte se a snažte si zvyknout na to, co je vidět. Nikdy nevíte, co můžete zahlédnout... Jsou tu hadi, se kterými musíte bojovat, podobají se keřům. Napravo je had s bombou. Přeplavte vodu a prozkoumejte průchod. Vchod je na druhém konci. U cesty najděte pohyblivou desku, zmáčkněte ji. Vezměte si střelivo a pokračujte dále. Z hlavního vyvýšeného místa se dvěma velkými skoky dostanete do oblasti bez ostnatého drátu. Abyste se dostali ven, znovu zmáčkněte pohyblivou desku. Nejlepší bude, když si to vyřídíte s hadem. Pokračujte dále po pěšině - nejlépe pomalu, vpravo od kovové krabice... Utíkejte a skočte z cesty u krabice až na převis. Zlikvidujte hada blízko keře, potom utíkejte a skočte na nejbližší část cesty. Běžte na konec cesty a tam doskočte na spodní převis. Pokračujte pěšinou, sestupte dolů a vyberte si "Large MediPack", pak se vraťte zpátky na pěšinu a utíkejte ke skalám. Utíkejte, vyskočte a zachyťte se skály - potom dále až na vrchol krabice. Dejte pozor na hady. Skočte do otvoru na vrchu velké kovové krabice, a když spadnete do vody, plavte až k místu, kde budete stačit. Ohromný kaňon je zakončen vodopády. Na druhé straně to není tak krásné, ale to je vaše cesta. Připravte se na útok ptáka, jakmile budete dole na cestě. Toto je důležitá zpáteční cesta. Konečně se dostanete k velkému převisu - měli byste být na stejné úrovni jako skály. Utíkejte a skočte na převis na druhé straně kaňonu. Jestliže je toto váš první výlet, můžete sestoupat dolů, kde je tajemství. Odtud skočte dolů do řeky. Dno je plné krámů. Nepřehlédněte výklenky u vodopádu. Nejdříve vyšplhejte na malou červenou skálu u vodopádu, potom na vysokou červenou, která je hned vedle. Rozeběhněte se a skočte na svah přímo přes kaňon. Ničeho se nechytejte! Jenom se rozeběhněte a skočte - potom zůstanete stát. Teď je čas na zpáteční cestu. Jděte směrem ke kaňonu, jako když jste šli pro tajemství, ale tentokrát se držte horní cesty. Opatrně přeskočte keř, jinak stoupnete na hada, který tam někde číhá. Nespadněte do díry v převisu až budete skákat kolem skály. Jděte kolem skály, pověste se za převis a spadněte dolů do trhliny. Z převisu na konci trhliny přeskočte na protější převis - zachytněte se a přeručkujte k útesu. Odrazte se od něj a při pádu se někde uchytněte - šplhejte vpravo nahoru. V blízkosti "Save Crystal" dole uvidíte velkou TNT krabici a světelné rakety. Proto budete potřebovat detonační klíč, abyste odpálili nálož. Ale teď na to ještě není čas. Skočte na svah vedle vodopádu, a až budete klouzat dolů, chyťte se rohu. Sešplhejte na dolní převis a držte se podél útesu. Na konci převisu skočte a zachytněte se za vystouplý povrch. Stoupejte nahoru až k hladké skále. Odtud přeskočte na svah mezi vodopády. Vytáhněte se nahoru na převis, vezměte si střelivo a skočte do trhliny. Až se zastaví obraz, přeskočte vodu po malých stupínkách nahoru po proudu. V jeskyni je obrovské vodní kolo. Na levém břehu zleva obejděte balvan a zabijte hada. Potom se proplazte pod velkou skálou zpátky na břeh, kde je nalevo od vodního kola malá komora s výtahem, ve kterém je detonátor na TNT krabici. Zabijte padoucha a vyšplhejte na vodní kolo. Držte se strany kanálu a buďte připraveni na útok. Pravou stranou můžete v klidu doplavat k vypínači, který otevře sousední dveře. Hned, jak posbíráte střelivo v malé místnosti pod vodou, zmáčkněte vypínač, který je blízko u vodopádu. Jakmile vstoupíte do otevřeného podvodního tunelu, hledejte přepínač na tmavé stěně nad hlavou - zatáhněte za něj a plavte tunelem. Potom zatáhněte za mnohem viditelnější přepínač a ocitnete se v hale. Zdejší přepínač aktivuje vodní kolo. Na zpáteční cestě prozkoumejte vyschlé dno řeky. Můžete skočit na horní převis, a potom zpátky na dno. Dole najdete kostku, která vám umožní přístup za vodopády. Zpět na dno se dostanete pomocí stejné kostky. Vašim hlavním cílem cesty je místnost s výtahem u vodního kola. Zlikvidujte stráž a vezměte detonátor. Teď nastal čas vrátit se zpátky k TNT krabici. Všimněte si balvanu, který bude hrozit zničením a dejte na něj bacha. Použijte detonátor a uskočte doleva. Z oblasti vyhozené do povětří vyšplhejte na nejvyšší a největší převis, odkud se dostanete do další oblasti. Bude to rychlá cesta, protože víte, kam máte jít. Oběhněte plot a vlevo vyšplhejte do úzkého a tmavého průchodu. Vystoupejte na horní převis, protože ještě není čas jít dolů. Proplavte místnosti se dvěma přepínači. Jeden je za sloupem, druhý je v tunelu. Teď zpátky k elektrickému plotu. Tentokrát běžte dolů do jeskyně. Zabijte hady a zmáčkněte vypínač uvnitř malé budovy. Vraťte se do nejužšího průchodu a běžte nízkou chodbou. Jakmile vyřídíte stráž, přeskočte z budovy přes plot ke krabici. Očekávejte potíže hned, jak narazíte na krabici, a nezapomeňte, že hrozí smrtelné nebezpečí: nejlepší by bylo dostat se z tohoto úzkého místa. V budově najdete padouchy, zámek a kolo "Quad", na kterém se můžete dostat na vrchol budovy (nebezpečné), nebo můžete použít krabici a mříže a vyšplhat do "Generator Access". Až otevřete dveře místnosti s generátorem, uskočte zpátky. Vypněte proud a otevřete hlavní vchod tlačítkem, který je vedle něho. Na kole "Quad" sjeďte dolů do jeskyně a jedním velkým skokem přeskočte plot.

Tomb Raider III - Návod 1

3. ledna 2016 v 18:26 | Natalii

JUNGLE

Nemá cenu okounět okolo, jděte přímo za nosem a už se vezete dolů. Ihned skočte doleva, protože tam máte první SECRET - brokovnici. Pokračujte ve skluzu dolů, ale bacha na bodáky a díry, ty přeskakujte. Vlevo můžete narazit na náboje do brokárny a velký medipack, ale potom pozor na balvan, který vás hrozí rozmáčknout.
Po úspěšném vyhýbavém manévru přeskočte přes strom, najdete první Save Krystal (PSX verze) a náboje (PC verze). A opět sešup dolů. Po úspěšném přistání, a to prosím bez kotrmelců, se dejte doleva. Vidíte ty otevřené prostory a další krystal? Vpravo je bažina a vlevo umělé vodopády. Vyšplhejte nahoru. Seskočte dolů a dejte se doleva, ve slepé uličce najdete náboje. Z plošin můžete přeskočit až k samotným vodopádům, jsou tam různé náboje a podobně, tak si to vyzkoušejte. Seskočte a vydejte se k bažinám. Napravo je takový vchod kamsi, tak se nebojte a vlezte tam. Na bažiny samozřejmě kašlete, jinak zbytečně zařvete. Vejděte do hlavní místnosti.
Poskakující opičce dejte banán a pokud ho nemáte, tak ji rozstřílejte na cucky. Nalevo je taková maskovaná ulička, dejte se do ní. Končí pákou ve stěně a skokem do jezírka. Za páku zatáhněte, ale do jezírka neskákejte, jinak jste mrtví coby dup. Běžte zpátky a podívejte se za takový ten hodně velký strom. Vidíte tu otevřenou bránu7 Vylezte tam. Seskočte dovnitř a buď pomocí světlice nebo vaší přirozené intuice najděte páku na stěně. Ale zase bacha! Ve chvíli, kdy ji spustíte, se dají do pohybu bodáky na druhé straně místnosti. Proto hned po spuštění vylezte zpátky dírou, kterou jste sem skočili, a počkejte, až bodáky přejdou kolem. Pak je to bezpečné. Nyní se vydejte tam, kde to před chvílí blokovaly bodáky. Sjeďte dolů po lanu a znovu opakuji, NELEZTE do vody, opadá vám všechno maso a umřete za hrozných bolestí... Tady končí první orientační mapka. Na druhé straně vylezte na skálu. S rozběhem přeskočte do díry před vámi a slezte dolů do další místnosti. Skočí po vás Tygr přímo bengálský, tak mu ukažte, zač je toho bengál. Nyní najděte strom přibližně uprostřed místnosti a použijte spínač, který je u tohoto stromu. Hned uskočte, protože se vyvalí balvan a tomu není dobré stát v cestě. Vydejte se směrem, odkud se valil balvan, nahoře je další spínač. V dlouhé a úzké soutěsce na vás čeká další tygr. Po pravé straně je vegetací skrytý průchod do další části této místnosti, kde jsou náboje. Na konci téhle místnosti je zase další tygr. Nějak přetygrováno. Vyřiďte si to s ním po chlapsku a pospíchejte dál. Vaši pozornost jistě upoutá jezírko mlhy s něčím tajuplně černým uprostřed. Teprve až spadnete do ostrých kůlů, poznáte, zda to byla nebo nebyla léčka. Takže místo experimentů s mlhou jenom proběhněte kolem směrem doleva. Tam musíte na všechny čtyři a prolézt, není tam totiž moc prostoru. A za rohem je další tygr. Vylezte na velký strom. V jeho větvích jsou schované náboje. Rozhodně ale neseskakujte. Rozhlédněte se kolem a najdete východ z místnosti. Ze zálohy a z dálky rozstřílejte opice. Vyjděte, ale dávejte bedlivý pozor na bodáky. Pak se vytáhněte nahoru na skálu. Otočte se doleva, skočte a zachyťte se skály. Pokračujte stále nahoru, dokud nenarazíte na černou díru ve skále, která jasně někam vede, ale zatím nevíte kam. Použijte světlici. Na konci chodby je, spínač, tak do něj. Okamžitě uhněte balvanu, který se na vás řítí. Tam, odkud se vyřítil, jsou schovány rakety a harpuny. Jděte zpátky, spusťte se dolů a rozhlédněte se kolem dokola. Taková malinkatá plošinka úplně vzadu, kterou skoro ani nevidíte, to je přesně ta, na kterou teď s rozběhem musíte skočit. Budete samozřejmě náležitě odměněni. Nyní se vraťte zpátky a projděte bodáky. Pokud si ještě vzpomínáte na strom, po kterém jste před chvíli lezli jak opice, tak vězte, že úplně nahoře máte teď šanci najít již pátý SECRET. Sestupte do nižší části levelu, hned vedle již dříve otevřené brány a samozřejmě také tygra. Vezměte věci u bodáků a projděte bránou. Dávejte si pozor na tři butry, které se na vás určitě vyřítí. Až všechny spadnou dolů, jděte směrem, odkud se valily, za vegetací najdete šestý SECRET. Pověste se a sestupte do malé díry u skály. Najděte světlice a Save Crystal (PSX verze). Přeskočte plošinky a dostaňte se zpět do místnosti se třemi balvany. Pokračujte kolem nich až k řece. Skočte do ní. Plavte do tunelu. Najděte spínač mezi dvěma pochodněmi, tím si otevřete podvodní bránu. Proplavte skrz ní. V komplexu nyní najděte slepou uličku s blokem, který můžete posouvat. Dělejte tak, dokud nespustíte spínač a neotevřete další průchod. Spínačem si otevřete propadlo bloku, kterým jste hýbali. Ponořte se a vynořte se asi uprostřed místnosti na plošince. Sepněte spínač a otevře se vám další brána. Tam je spínač, který naplní celou jednu místnost vodou. Opět se ponořte do vody a najdete průchod mezi dvěma pochodněmi. Tím se dostanete do místnosti, kterou jste zatopili. Plavte k druhému vodopádu a vylezte na zem. Za vodopádem je chodba a v chodbě žebřík. Nahoře vylezte na první vodopád. S rozběhem přeskočte na vyšší stupeň vodopádu vedle. Spínač za stěnou vám otevře další průchod ve vodě. Proplavte jím. Po krátké plavbě se vynoříte v místnosti se žebříkem, tygrem a municí. Až vyřídíte všechno potřebné, vylezte po žebříku. Zastřelte opici a seberte jí klíč. Svrchu a s převahou dvou metrů zastřelte tygra a slezte dolů. Klíčem si otevřete bránu a pokračujte do další části hry.

Tomb Raider III - Cheaty

3. ledna 2016 v 18:14 | Natalii
Pokud vám nejde pokročit ve hře, nebo si ji chcete trošku usnadnit, jste tady na správném místě. Cheaty na Tomb Raider I jsou pouze 2 druhy + jeden destruktivní ( Lara vybuchne ).

Přeskočení levelu: Zastavte Laru - vytáhněte Pistole [SPACE] - stiskněte [SHIFT] a udělejte krok dozadu- stále držte [SHIFT] a udělejte krok dopředu - pořád držte [SHIFT], skrčte se [.] a zase se zvedněte - 3x Laru otočte kolem její osy směrem doprava - skočte s [ALT] dopředu.

Všechny zbraně + nějaké lékárny: Zastavte Laru - vytáhněte Pistole [SPACE] - stiskněte [SHIFT] a udělejte krok dozadu- stále držte [SHIFT] a udělejte krok dopředu - pořád držte [SHIFT], skrčte se [.] a zase se zvedněte - 3x Laru otočte kolem její osy směrem doprava - skočte s [ALT] dozadu.

Destrukce: Jeden z kroků udělejte špatně, třeba skočte do strany.

TR III - Lokace

3. ledna 2016 v 18:06 | Natalii
Indie ( poblíž řeky Ganga )
Jungle

3. ledna 2016 v 16:57 | Natalii

Alternativní konce TR II

2. ledna 2016 v 23:26 | Natalii |  TR II - Různé
Když sem si jednou prohlížela TR weby narazila sem na toto vtipné parodující video. Jsou to různé možnosti jak mohla skončit TR II. Hlasy jsou vybrané skoro ze všech dílů Tomb Raider a video mě dosti pobavilo :D. Pokud umíte anglicky nebo znáte všechny TR rozhovory nazpaměť, rozhodně se na video koukněte. A pokud jazyky nejsou zrovna vaše silná stránka, potom si alespoň užijte koupelnovou scénku z TR II pořád a pořád dokola. Přeju přijemnou zábavu!

Tomb Raider II - Načítání

2. ledna 2016 v 23:04 | Natalii

Menu

Tomb Raider II - Výbava

2. ledna 2016 v 22:27 | Natalii
V druhém dílu Tomb Raider můžete najít celkem 7 zbraní. Taky nacházíte lékárny, náboje a světlice/sirky. + Na konci článku je sekce o vozidlech z tohoto dílu.

Zbraně

Pistole
Naleziště: Start / Offshore Rig
Základní vybavení ve vašem inventáři. Neomezený zásobník. Nejsou tolik silné, ale pokud nechcete plýtvat drahocenými náboji do ostatních zbraní, tak všechno jde když se chce.